torsdag 12 augusti 2010

Head-set lurade

Heil head-set köpte jag. Det skulle vara hög kvalitet och priset antydde så. Nu 1½ år senare så är det pensionerat pga div problem och kabelbrott.
Jodå, jag använder det flitigt hemma, i bil liksom i båt.

Efter sonderingar förstår jag att flera har samma erfarenheter och därmed snickrat till något själva. Ofta genom att först ha besökt C Ohlson, Kjell & Company, Teknikmagasinet eller kolleger.

En större säljare här i landet tycker att Headset ska dom(säljaren) inte syssla med för det bara kostar och är till bekymmer.

För mig låter det lite lättvindigt att som märkessäljare bara lämna en funktion därhän, därför att de produkter som finns är undermåliga.
Det blir som att sälja målarpenslar utan borst, eftersom borsten har en tendens att lossna vartefter man använder penseln och därmed ger problem. Istället för att utveckla produkten!

Nu skulle jag vilja be om era förslag hur jag med standardprodukter ska kunna lösa mitt önskemål:
Ett headset med sladd-PTT, mic, +/- för frekv.inställning, ansluten via RJ45 till min IC706:a.
Era förslag inväntas med stor förväntan.

E-brev: jan-olof@aquilasailing.se
SA5ATL: 3620 kl 0845 i Norrköpingsringen ibland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar