tisdag 17 augusti 2010

Häradskär - Radiohelg i fara för mig

Det är inte lätt att planera en radiohelg med segling som tranportbas. Inte om man vill ha hyfsat väder, som jag, och inte vill stå i regn sista färden för året.

Fortfarande ovisst om det blir nån tur till Häradskär för Fyrdagens firande eller om det blir färd raka bogen hem för avrustning och torrsättning snarast. Allt i syfte att istället ge båten tiden.

Nu får jag klara mig utan "gubbpratet" på mornarna i Norrköpingsringen, nu när jag ska vara aktiv i saltgruvan igen. Det blir kvar helgerna för radioköra + fredagarna som ska vara lediga normalt.

Foortfarande har jag ine löst frågan med ett nytt headset utan kör med Skype hörlurar och original mick för IC 706:an. Jag ska ta och fixa till en RJ45 till en liten dosa med anslutning för stiftpluggar, så jag via den kan köra hela Skype headsetet och få in en PTT den vägen, ev även frekvensförställning. Det lär glida en del in i framtiden det här nu.

Det känns som alldeles för länge sen som jag körde transocean QSO nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar