söndag 8 augusti 2010

Fyrens dag och portabeltest

Enl vanligtvis välunderrättad källa så är det alltså Fyrens dag och Protabeltest samma helg! Undrar om man kan dubbelnotera samma QSO och få många pluspoäng genom det?
Om vädret vill ska jag ta mig till Häradskär med Aquila den 20/8 för att vara med i Fyrens dag den 21/8 och några timmar Protabeltest eller ännu mera Fyrens dag på söndagen den 22/8. Senast vid lunch lär jag kasta loss för att gå direkt till hemmahamnen Lindö. Höstjobbet kallar för mig på båten.

På förhoppningslistan står även att barn med fam ska kunna följa med, men just nu är det en ogrundad förhoppning, sånt kan ändra sig snabbt emellertid.

Vad ska jag ta med för portabla grejor eller köra direkt från båtens installation? Jag skulle igentligen vilja spänna upp en dipol i hamnen istället för akterstaget och därmed kanske få lite mindre störpåverkan in i båten vid sändning. Annars måste allt vara nerstängt i båten vid aktiv kortvågsoperatör. Dessutom blir det lite bättre prestanda på både mottagning och sändning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar