torsdag 12 november 2009

Allt materiel hemma ?

Flaggstången kom som utlovat igår. Maströren likaså. Men hallå - sätta stora adresslappar direkt på rören med klister som är det bästa i leveransen, var det så lyckat? Ok, en struntsak, men så onödigt.

Flaggstången har en skada i toppen som jag måste plasta upp och dessutom ska jag plasta runt maströret så att stångens koning fylls ut. Hur göra detta?

Igår tillverkade jag vikten med block som ska hålla trådantennen spänd och hel när stången svajar med flaggan. En rundstålbit jag hittat på skroten visade sig ha ett ythärdat skikt på någon cm. Det gav mig extra jobb, men till slut så fick jag dit ett block i ena änden. Vikt 2.7 kg, mao lite lättare än den gatsten som nu gör tjänst i långtråden över vägen.

Med en rundstav inne i maströret i topp på flaggstången ska jag hålla dipolen sträckt är det tänkt. Se skiss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar