lördag 27 mars 2010

Det lockar till nya portabel tester

Nu när snön försvinner så lockar naturen igen och med den att få köra nya försök med alternativa antennlösningar.
Jag har fått förlängningsdelarna till mastsprötet som nu kan bli 12m högt och jag har en ny beg 706:a att köra med.
Tidigare har jag kört vertikal med toppkapacitans för ökad effektivitet, min tanke är att prova med dipol på 12 m sprötet för lite olika frekvenser och även göra en L-antenn för portalbelkörning.

Då isarna har gått, så går det säkert att kombinera med utflykter där både tubkikaren och kortvågsradion får sin tid i mobila försök.

Igentligen så känner jag dragning till SOTA, men det finns för sjutton inga kullar här i trakten att kliva på och så går det åt nåt effektsnålt som jag inte har, inte än i alla fall. En annan fråga kan vara den om konditionen ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar