onsdag 17 mars 2010

Det blev en 2:a IC706MKIIG

Nu har jag köpt en bättre beg IC706MKIIG, dvs en lika dan som jag redan har. Därmed passar alla tillbehör och installation i bil och båt till båda apparaterna. Den nyköpta beg saknar filter, men det ser jag inte som nåt problem, då jag tycker 706:ans filter ger dåligt utbyte för insatta pengar.

Ett pyssel blir det att programmera båda lika, för så vill jag ha det. SRS Mr R Nordström berättar att det är knapphändighet som gäller, mao bara att sätta på fingertuttarna och manuellt mata in allt i resp radio så som jag vill ha det !

Leverans nästa vecka med ombud via Eskilstuna mässan !

Banden 15 och 17 m vaknar till liv. Nu gäller det att hitta första japan mfl, utan pile-up så att mina svaga signaler blir hörbara i österns riken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar