fredag 24 september 2010

Ny radioplattform inhandlad !

Nu har tankarna malt både länge och väl och denna vecka slog jag till!
Blir det bra - den nya radioplattformen?
Som vanligt, höll jag på att säga, så var det i slutänden känslan som avgjorde.
Naturligtvis borde jag ha läst radiotester och radioprovkört.
Ställt frågor till erfarna av samma radioplattform osv.

Om nån dryg vecka så har jag den här och kan börja radiotestköra efter ett radiomontage som jag just nu inte vet hur det ska se ut.

Hur sätter man en antenn på en Golf?
Den har dragkrok och det vore kul att testa en screwdriver antenn, men de är ju så dyra kanske finns en beg att få tag i? Cometsprötet gick bra men låste till frekvens, om nu det spelar nån roll igentligen. Med flyttad bygel och ändrad sprötlängd så får jag ny resonansfrekvens på Comet, fast det blir bara inte av att göra.
Kabeldragning mellan antenn, lös radiofront; hur gör jag det i Golf?

Det här är en diesel och det ska bli väldigt spännande att se hur den är ur stör-aspekt.
Knappast värre än vad XC70:an -03 var, om jag får gissa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar