torsdag 9 september 2010

Att ta kontakt

Just nu så förfogar jag över 2 mobiltelefoner, fast telefoni på 2 platser, bredband på 2 platser och 1 mobilt bredband förstås. Jag kan även koppla upp mig via MSN resp SKYPE och köra videosamtal eller bara pratkontakt. Dessutom har jag 3 e-postadresser som alla är aktiva i olika miljöer.
Sist men inte sämst, så har jag tillgång till 2 kortvågsapparater med alla amatörband på kortvåg. Även den här vägen kan jag köra digital data trafik via bla Winlink-systemet och ett paktormodem. Kortvågsradio kan jag köra i hemmet, bilen och i båten, men även ute i fria naturen med ett ditsläpat batteri.
Jag funderar nu på att skaffa en lågeffektkortvågsradio som jag med batteri kan ta i ryggsäcken upp på berget.

Och, hur har du det ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar