torsdag 21 januari 2010

Portabel vertikal från WiMo mm

Nu har jag fått de två förlängningsdelarna och ska då kunna resa en ostagad mast om 12 m med kapacitiv topp, genom de spröt och det nav jag gjorde innan.

Det är inte samma sug nu när kommunjagandet helt har lagt sig. I vilket falla får testet anstå till en härlig vårdag.

Jag har nu börjat konstatera att även på de fria frekvenserna så är vi utövare väldigt vanestyrda. Varför inte, det underlättar kontakter med både nya och gamla kontakter.

Samtidigt har jag lärt min anläggnings kapacitet och gränser tämligen väl. Lärt vad som går att göra med 100W och multivertikal alt 80 m dipol. Den senare går väldigt bra. Vertikalen är jag tveksam till. Ska försöka mäta upp vad jag faktiskt får ut från den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar