lördag 24 mars 2012

QSO m Jan-Olof

Igår bar jag upp min frus alla målarattiraljer till nya adressen. Det slutade med att jag tog ett extravarv ner i källarförrådet och även bar dit min hoppackade radiolåda. Där har den stått, i källaren, ända sen vi började med visningar av nuv bostad, dvs allt för länge!

Med allt prov uppställt, radion på lägsta effekt <5 W, och ett bilspröt i fönstret, så gjorde jag första anropet. Inget svar, inte ens ett brus! Inte ens ett brus, jaha, vad kan då vara fel? Med justerade rattar och hjälp av repeatern i Kolmården så hade jag ett mkt bra första QSO med min namne i Hjo SM6XUO, Jan-Olof, och strax därpå en seglarvänSA5AOV, som dessutom la en del av sin em hos mig i båthuset.
Lyckade stunder kan ta sig många former, eller hur ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar