måndag 31 augusti 2015

Bågen ska spännas

Min jungfrutur till GeKå:s Ullared innebar att jag köpte en kompound pilbåge med 2 + 3 pilar. Nu är jag bättre rustad för att köra portabelt i Skånes höga lövträd. Efter lektionen som SA5ACR gav per tel har jag även lärt en del knep hur man gör.
Just för stunden står min teleskopmast rest med ankare vid vårt päronträd, i topp hänger den ändmatade tråden om c:a 20 m som går mellan husets andra vån och ett 3 m träd på allmänningen här intill. Med huvudbrytaren på elcentralen frånslagen sjunker störnivån från S9 till S5. Här finns mao jobb att göra. Kontakt är etablerad med SK7OA om ett besök i tanke att inventera deras tillgångar på störsökare. Alternativt får jag lägga en beställning hos WiMo på en spion, en sån som SK5BN har i sin ägo.
Jag har en väldigt snygg skrivbordslampa som stör som en stor sändare både då den är släckt och som tänd. Vad göra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar