fredag 14 december 2012

Försök nr 2 - 3 från Klingagatan

Efter lite funderande så fick det bli ett provisorium.
Min gamla multibandsvertikal från bilförsöken fick duga igen och motvikt lät jag hela balkongkonstruktionen utgöra, dvs pensionärskuvösen. Med direkt jord från avstämningsenheten till balkongkonstruktionen och mellan antennfot och samma punkt.
Antennen stack jag ut liggande genom en liten springa i fönsterluckan i glasväggen på balkongen. Tanken med liggande vertikal var att få till studs och en spridning i närområdet.

Nu blev det bra rapporter och även bra mottagning. Det senare överraskade mig, men det är väl så att med div studs så blir det blandad polarisation, eller vad ska man tro?

Hur det ska kunna permanentas det har jag inte räknat ut än, om det låter sig göras över huvudtaget.
Kanske dags att ta hem klubbens antennanalysator och se vad det är jag har på balkongen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar